Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Första Telia-kampanjen från DDB

Publicerad: 27 Augusti 2009, 10:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

”Digital inredning” är temat i DDB:s första kampanj för Telia. Kampanjen lanserar tjänsten quattro play.


Huvudmedier i kampanjen är webb, tv och print, men Telia utnyttjar de flesta medier berättar Catharina Ljungberg, marknadschef för bredbandstjänster Sverige.

– Bakgrunden till den här kampanjen är framgången med vårt tripple play-erbjudande. Nu lanserar vi ett mobilt tillägg och dessutom tjänsten Telia Smart som är ett trådlöst hemmanätverk, säger hon.

Kampanjen drog igång på webben igår och övriga medier följer ”i närtid”. ”Digital inredning” bygger på att telekom ska vara en naturlig del av hemmet, liksom soffan eller köksbordet. För att underlätta för kunderna har DDB tagit fram en guide till quattro play-erbjudandet där det direkt går att se priset beroende på vilka val man gör.

I konceptbutikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö bygger Telia upp en hemmamiljö där kunderna kan se hur Telias digitala hem fungerar.

I tv blir det dock ingen ny film, utan en tidigare producerad film återanvänds.

– Teliafamiljen är alltid inblandad och vi har inte bestämt om de kommer att försvinna. Vi ser alltid över vår kommunikation, både utformningen och hur vi marknadsför oss.

Kampanjen ska rulla ända fram till dess att julkampanjerna tar vid.

– Det här är stort för oss.

Mediebyrå är Mediaedge CIA.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.