Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Första reklamfilmen på tio år

Publicerad: 21 november 2011, 13:50
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

Carlsberg satsar på den gamla klassikern Apotekarnes Julmust med en ny reklamfilm och en digital julkalender för fansen på Facebook.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergÅkestam HolstHenric Byström

För första gången på tio år väljer Carlsberg att lyfta det jultraditionsbundna varumärket Apotekarnes Julmust med en reklamfilm på tomteverkstad-tema, signerad Åkestam Holst.

Apotekarnes Julmust är marknadsledare och står för drygt 40 procent av de 40 miljoner liter julmust som säljs varje år.

– Vi har höga förväntningar på att öka försäljningen och då är det här ett sätt att synliggöra och tydliggöra Apotekarnes Julmust som orginalet som svenskarna älskar, säger Henric Byström, pr-chef på Carlsberg, till dagensmedia.se.

Reklamfilmen rullar igång ikväll på SBS TV, MTG TV och Comedy Central.

Kampanjen innehåller även en digital julkalender för Carlsbergs 170 000 fans på Facebook. Momentum Göteborg har gjort kalendern, som sedan drivs i samarbete med Prime. OMD är mediebyrån bakom mediestrategin.

Varumärkesansvarig och uppdragsgivare för Apotekarnes på Carlsberg Sverige är Helena Sandström.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.