Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Första globala kampanjen för Levi´s

Publicerad: 11 Juli 2011, 07:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:04

Jeansvarumärket Levi´s drar igång sin första globala reklamkampanj någonsin.


Ämnen i artikeln:

LevisWieden Kennedy

Och kampanjmålen är högt uppsatta; på temat ”Go forth” vill man, enligt ett pressmeddelande, skapa en positiv förändring i världen.

Kampanjen hyllar varumärkets ursprung och historia.

– Ungdomlig optimism och energi ligger i Levi´s dna och kampanjtemat går hem hos människor runt om i hela världen. ”Go forth” är mer än en reklamidé. Det är också ett upprop, eftersom vi nu – mer än någonsin – behöver epokgörande personer som fortfarande tror på att allt är möjligt. För dagens ungdomar är optimism styrka, säger Robert Hanson, global marknadsdirektör på Levi´s i pressmeddelandet.

Kampanjen drar igång i augusti och ska synas i 24 länder. Det blir tv, bio, utomhus, online och print.

Men redan nu tjuvstartar kampanjen i Berlin i samband med klädmässan Bread & Butter. Det blir bland annat installationer på stan av konstnären Vhils, samt workshops och utställningar.

Kampanjtagline är ”Now is our time”.

Reklamfilmen är regisserad av Ralf Schmerberg och innehåller bland annat dikten “The Laughing Heart” av Charles Bukowski.

Bakom kampanjen står reklambyrån Wieden + Kennedy.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

LevisWieden Kennedy

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev