Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Första Brandos-kampanjen från Lowe

Publicerad: 13 Mars 2012, 13:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

En mycket skointresserad man är huvudkaraktär i Lowe Brindfors första kampanj för nätbutiken Brandos.


Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Kampanjen rullar i tv i Sverige, och snart även i Finland, Danmark och Norge. Syftet med kampanjen är att öka kännedomen om Brandos.

– Den första filmen introducerar vår huvudperson. I kommande kampanjer kommer vi närmare honom och hans passion. Han är extremt intresserad av skor och vill vara nära dem så mycket som möjligt, säger Henning Wijkmark, copywriter på Lowe Brindfors, i ett pressmeddelande.

Det var i början av 2012 som Brandos valde Lowe Brindfors som reklambyrå och Lowe Black som strategipartner.

Arbetsgrupp

Ansvarig Brandos

Marknadschef: Peter Nee

Arbetsgrupp Lowe Brindfors

Copywriter: Henning Wijkmark

Art Director: Kalle dos Santos, Lina Brunzell

Creative Director: Niclas Carlsson

Produktionsledare: Andreas Hallgren

Original och design: Mimmi Wägerth, David Drew, Pelle Sundquist

Strateg: Carl Ronander

Projektledare: Tina Jarlerud

Byråproducent: Markus Ahlm/Colony

Produktionsbolag

FLX 2.0

Regissör: Fredrik Falck

Producent: Therese Engberg

Fotograf: Henrik Stenberg

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.