Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Först i Sverige med Shazam-kampanj

Publicerad: 17 april 2014, 05:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:40

Bauhaus blir det första varumärket att annonsera med mobiltjänsten Shazam for TV, som sammanlänkar tv-reklam med mobilen.


Bauhaus blir först i Sverige med att lokalt använda sig av "Shazam for TV" som är en tjänst som gör att användaren enkelt kan förflytta sig från tv-reklamen till mobilen via tjänstens app.

Med Shazam for TV kan tv-planerare koppla ihop linjär-tv med internet vilket förhoppningsvis ska leda till att öka konsumentens varumärkesengagemang.

– Det här är verkligen ett spännande sätt att interagera med kunderna. Vi utnyttjar det faktum att man använder fler skärmar när man tittar på TV och Shazam for TV är ett intressant sätt att ta vara på detta, säger Bauhaus marknadsdirektör Johan Saxne i ett pressmeddelande.

Kampanjen som Bauhaus lanserar med tjänsten har planerats av Mash genom multiscreen-plattformen Smartclip.

Andrea Svanberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.