Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Forsman & Bodenfors relanserar Preem

Publicerad: 17 Maj 2010, 15:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Preem lanserar ett nytt reklamkoncept och gör comeback i tv. Se Forsman & Bodenfors första reklamfilm för Preem på Dagensmedia.se.


– Vi har en stark position på företagssidan, men på konsumentsidan har vi varit alldeles för lågmälda och tillbakadragna. Nu vill vi öka vår synlighet och berätta Preems historia på det sätt som den förtjänar att berättas, säger Marie Bark, chef för marknadskommunikation på Preem.

Samarbetet med Lundbergs & Co avslutades vid årsskiftet då Forsman & Bodenfors tog över som huvudbyrå. I dag är det premiär för första kampanjen baserad på nya konceptet, vars röda tråd är att fylla den gamla payoffen "Preem tänker lite längre" med substans.

Reklamen rullar i tv under två veckor. Det blir även en butikskampanj och annonser i kvällspress.

Läs hela artikeln i Dagens Media Plus.

Kampanjfakta

Arbetsgrupp på Forsman & Bodenfors: Filip Nilsson (copy), Andreas Malm (ad), Staffan Håkansson (formgivare), Greger Andersson och Anders Bothén (projektledare), Marie Sandberg (produktionsledare), Tobias Nordström (planner), Åsa Jansson (byråproducent), Malin Careborg (webbproducent).

Mediebyrå: Bizkit.

Produktionsbolag: Atmosfär med Jörgen Lööf (regissör), Pelle Ohrgren (producent), Stefan Ström (klippare), Steven Keith Roach (fotograf) Hank Williams ”Hey good lookin”

Postproduktion och ljud: Stopp.

Printproduktion: Tomas Yeh (fotograf), Katja Palmdahl (matstylist).

Repro/Original: F&B Factory.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.