Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Försäkringskassan överraskar igen

Publicerad: 3 september 2010, 07:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:40

Försäkringskassan bjuder på en sista överraskning som uppmanar folk att följa sina ärenden på webben för att slippa fler överraskningar i framtiden.


Försäkringskassan fortsätter med sin något oortodoxa myndighetsreklam, signerad Garbergs. Tidigare har man bland annat uppmanat svenska folket att byta sina bästa idéer mot prylar. Den här gången bjuder medarbetarna på musikaliska överraskningar som lanserar en förbättring av webbtjänsten ”Mina sidor”. Där kan alla som vill följa sina ärenden – vilket var en av idéerna som kom in under idé-kampanjen.

– Vi bjuder helt enkelt på en sista överraskning för att locka fler personer att logga in på ”Mina sidor” och därmed slippa fler överraskningar i framtiden, säger Peter Nygren, ansvarig projektledare på Försäkringskassan i ett pressmeddelande.

Arbetet med överraskningsfilmerna har även klippts om till en ”bakom kulisserna-film” som man se på kampanjsajten.

Arbetsgrupp Garbergs;

Copy; Johanna Reis

AD; Sebastian Smedberg

Formgivare; Karin Roberts

Produktionsledare; Charlotte Lundquist

Projektledare; Lars Staffas

Byråproducent; Simon Hernadi

Webdirector; Carl Bock

 

Produktionsbolag film; Eskils Junker film

Regissör; Daniel Eskils

Producent; Johan Junker

Produktion web; From Sthlm from Love

Mediebyrå: Carat

Synnöve Almer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev