Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Försäkringskassan i vabbkampanj

Publicerad: 3 Maj 2011, 10:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:12

Försäkringskassan går ut med en digitalkampanj som riktar sig till föräldrar med sjuka barn – vill markera sin storsatsning på webben.


Ämnen i artikeln:

FörsäkringskassanGarbergs

Kampanjen, som är ett led i Försäkringskassans webbsatsning, bygger på att uppmärksamma föräldrar på att det går att vabba – eller frånvaroanmäla sig för vård av sjukt barn – på myndighetens sajt.

– Man behöver inte längre ringa och anmäla sig eller krångla med blanketter, säger Sandra Gustavsson, projektledare på Försäkringskassan.

På kampanjsajten vabbapawebben.se går det att skicka "sjuka" bildhälsningar till bekanta – och arbetsgivare om man så vill. Syftet, enligt Sandra Gustavsson, är att få till en viral spridning bland föräldrar.

– Vi hoppas på en effekt där folk kommer tycka bättre om oss och som stärker vårt varumärke, säger Sandra Gustavsson.

Framöver har myndigheten planer på att erbjuda fler tjänster på webben. Enligt Sandra Gustavsson utgör möjligheten av söka bostadsbidrag via sajten nästa led i Försäkringskassans digitala satsning.

– Det kommer löpande uppgraderingar under hela året, säger hon.

Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Garbergs.

Arbetsgrupp på Garbergs:

Johanna Reis – copy

Sebastian Smedberg – AD

Charlotte Lundquist – produktionsledare

Lars Staffas – projektledare

Illustratör: Arvid Tappert / Agent Bauer

Produktionsbolag: Bannerboy

Uppdragsgivare på Försäkringskassan: Sandra Gustafsson, Peter Nygren

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

FörsäkringskassanGarbergs

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.