Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

"Foppa" vinst i Risifrutti-tävling

Publicerad: 3 september 2010, 08:59
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:40

Risifrutti och Peacock spinner vidare på nya konceptet ”En riktig heldag med Risifrutti”. Den här gången är det Peter Forsberg som ligger i vinstpotten.


Risifrutti har sedan länge jobbat med sportstjärnor i sin reklam, men då ofta med samma person under längre perioder.

– Vi insåg att vi behövde utveckla Risifruttis tidigare koncept för att skapa ett större engagemang hos målgruppen, säger Thomas Gibson, projektledare på Peacock, som sedan ett år är Risifruttis byrå.

I år lanserade Risifrutti ett nytt koncept där alla som vill kan tävla om en heldag med en idrottsstjärna. Först ut var Magnus Samuelsson och folk uppmanades att filma hur de ville spendera sin dag med världens starkaste man.

I nya kampanjen som går upp nästa vecka har han ersatts av Peter ”Foppa” Forsberg. Tävlingen handlar den här gången om att segra i ett hockeyspel på Risifruttis kampanj-webb och samtidigt presentera ett dagsprogram som hockeystjärnan nappar på.

– Det är fantastiskt att både Magnus Samuelsson och Peter Forsberg har velat vara med. Peter Forsberg brukar inte synas så mycket i reklam, säger Thomas Gibson.

Arbetsgruppen på Peacock:

Thomas Gibson, projektledare

Jonna Liljendahl, produktionsledare

Peter Fjäll, kreatör

Max Munck, kreatör

 

Synnöve Almer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev