Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Foppa-toffeln i pr-offensiv

Publicerad: 30 Mars 2011, 11:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Crocs vill bättra på sin image i Sverige. Nu utmanar man modebloggarna om vem som har ”Sveriges modigaste modeblogg”.


Tävlingen ”Har du Sveriges modigaste modeblogg?”, utgår från insikten om att Crocs långt ifrån är ett modevarumärke i Sverige. Med hjälp av tävlingen utmanar man nu modebloggarna att tycka till om hur en Crocs-sko kan stylas.

Den som lyckas bäst vinner utmärkelsen ”Sveriges modigaste modeblogg”, och en resa för två personer till New York.

Bakom kampanjen står Brandecho.

– Vi är mycket medvetna om Crocs historik och utmaningarna gällande positioneringsarbetet för varumärket i Sverige, men har samtidigt själva blivit överraskade när det gäller både vilka känslor varumärket framkallar och också vilket brett sortiment som finns. Vi ser fram emot att få hjälpa Crocs att arbeta vidare med kommunikationen i Sverige, säger Martina Hammarstedt, projektledare på Brandecho i ett pressmeddelande.

För att skapa uppmärksamhet kring kampanjen görs bland annat ett utskick till 300 bloggare.

Arbetsgrupp

Crocs: Kaisu Tokola.Brandecho: Linda Häggkvist, strategisk projektledare; Martina Hammarstedt, projektledare; Magnus Färnström, ad; Jim Jansson, produktionsledare.And Now For: Roberto Nasca, ad; Felipe Aragao, interactive; Robert Badas, developer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.