Gå direkt till textinnehållet

Foot Locker tar hjälp av Snapchats AR-filter

Foot Locker tar hjälp av Snapchats AR-filter för att marknadsföra sina nya skor Jordan Gatorade AJ1s.

Att använda sig av AR-filter i marknadsföringssyfte är inget nytt. Dagens Media har tidigare skrivit om hur Stranger Things använt sig av AR i lanseringen av seriens andra säsong. Även Ikea har använt sig av funktionen, där man har kunnat placera virtuella möbler i ett riktigt rum för att se hur de passar.

Nu gör Foot Locker dem sällskap och skapar en lens på Snapchat där det finns möjlighet att öpnna upp ett virtuellt paket med deras nya skor Jordan Gatorade AJ1s.

Bland annat kan du välja vilken färg skorna ska ha och gå runt med dem på mobilskärmen i en reell miljö.

Alex Hartelius

Publicerad 2018-01-04 09.37Uppdaterad 2018-01-04 09.52

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: