Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Foot Locker tar hjälp av Snapchats AR-filter

Foot Locker tar hjälp av Snapchats AR-filter för att marknadsföra sina nya skor Jordan Gatorade AJ1s.

Alex Hartelius


Publicerad: 04 Januari 2018, 09:37
Uppdaterad: 04 Januari 2018, 09:52

Ämnen i artikeln:

Dagens MediaSnapchat

Att använda sig av AR-filter i marknadsföringssyfte är inget nytt. Dagens Media har tidigare skrivit om hur Stranger Things använt sig av AR i lanseringen av seriens andra säsong. Även Ikea har använt sig av funktionen, där man har kunnat placera virtuella möbler i ett riktigt rum för att se hur de passar.

Nu gör Foot Locker dem sällskap och skapar en lens på Snapchat där det finns möjlighet att öpnna upp ett virtuellt paket med deras nya skor Jordan Gatorade AJ1s.

Bland annat kan du välja vilken färg skorna ska ha och gå runt med dem på mobilskärmen i en reell miljö.

Ämnen i artikeln:

Dagens MediaSnapchat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.