Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

"Folk tycker om snö"

Publicerad: 19 december 2012, 13:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:00

Linda Morell, nordisk pr-chef på Skistar, vill se en mer nyanserad bild av snön i kvällspressen.


Ämnen i artikeln:

Skistar

För drygt en månad sedan lanserade Skistar Instagram-kampanjen #älskasnö (i Norge #elskersnø) där vem som helst kan publicera bilder med snömotiv. Samtidigt publicerade de en karta över Sverige och Norge som nu har blivit täckt med snöbilder.

Närmare 2500 bilder har hashtaggats, varav cirka 1800 under den svenska hashtaggen.

Nu har hela landet varit snötäckt en längre tid. Vad har ni fått för respons?

– Vi har fått väldigt mycket positiva reaktioner. Vi ser det här som en långsiktig strategi och kampanjen kommer att pågå så länge snön ligger kvar på marken, säger Linda Morell.

Ni har skickat en rattmuff till cheferna på Aftonbladet och Expressen i samband med den här kampanjen. Har ni fått några reaktioner på det?

– Jag har inte hört något ännu. Men det kan ju behövas i ett snötäckt Stockholm och jag använder en själv. Det är en skön julklapp så här i juletid.

Kvällstidningarna använder ju en del stora rubriker om snökaos och dylikt. Hur ser ni på det?

– Det är klart att det är relevant ibland, men ibland upplevs rubrikerna lite väl uppförstorade, så att de nästan skapar ännu mer kaos. Om man varnar för mycket och använder stora rubriker finns risken att vissa inte tar det på allvar när det verkligen gäller.

– Sen önskar jag också en mer nyanserad bild av snön, människor rent generellt tycker faktiskt om snö. Det blir ljusare och folk mår bättre, barn kommer ut för att leka och göra snögubbar. Det finns många positiva hälsoeffekter som det sällan nämns något om.

Sofia Hvenström

Ämnen i artikeln:

Skistar

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.