FN-kampanjen ska nå 7 miljoner på 7 dagar

Clear Channel bidrar med utomhusannonsering till förmån för FN-projekt.

I september 2015, antog 193 av världens ledare en rad ambitiösa hållbarhetsmål, med syftet att bekämpa extrem fattigdom, ojämlikhet och klimatförändringar för alla världens invånare till 2030.

För att skapa global kännedom om målen skapades kampanjen Project Everyone.

– Målet för Project Everyone är att dela FN:s mål för hållbarhetsutveckling med 7 miljoner människor över 7 dagar genom kraftfulla bilder. Clear Channel är med och bidrar med digitala skärmar över hela världen - med ambitionen att skapa den största digitala utomhuskampanjen någonsin, säger Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel i Sverige till Dagens Media. 

Kampanjen visas just nu på över 160 skärmar och stortavlor i Stockholms tunnelbana, belägna på 33 stationer med nästan 10 miljoner passeringar per vecka.

– Det känns jättekul och spännande att se hur kampanjen tas emot. Att få vara del i ett globalt projekt är jättehäftigt. Och speciellt nu när det har ett sådant viktigt budskap.

Total sett har över 125 stycken mediepartners över hela världen bidragit med mer än 140 000 skärmar, i 450 städer i 28 länder, för att föra ut budskapet

Kampanjen skapades av den filmskaparen Richard Curtis.

Project Everyones grundare och partners:

Aviva, Getty Images, Pearson, Standard Chartered and Unilever, action/2015, Akshaya Patra, Bill & Melinda Gates Foundation, Global Citizen, Google, Huffington Post, ONE, Penguin Random House, Reliance Group, Save the Children, SAWA, UNDP, UN Foundation, UNICEF, Universal South Africa, Virgin, Vodafone Foundation, WeTransfer and Wikipedia.

Publicerad 2015-10-02 03.59Uppdaterad 2015-12-06 20.27

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: