Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

FN gör världens första globala biokampanj

Publicerad: 14 September 2015, 07:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

FN drar igång en jättekampanj som ska rulla på bio i hela världen.


Ämnen i artikeln:

SF Media

Kampanjen ska under parollen ”Global Goals” kommunicera FN:s 15 mål för att bekämpa fattigdom och klimatförändringar i världen.

Målet är att sprida kampanjen till sju miljarder människor under sju dagar.  

Navet är en 60 sekunder lång reklamfilm som ska rulla på bio i hela världen. Bakom kampanjen står reklamaren sir John Hegarty, grundare av BBH, som bland annat ligger bakom Audis slogan ”Vorsprung durch Technik”.

Filmen är producerad av Aardman Animations, skapare av ”Wallace & Gromit”. Budskapet lyder: "We have a plan, help us tell everyone".

– Vad vi hoppas uppnå med kampanjen kring världsmålen är, för att prata filmspråk, att ha en gigantisk premiärhelg som vi vill ska vara i paritet med en Star Wars/ Titanicpremiär för världsmålen, säger initiativtagaren Richard Curtis, som bland annat ligger bakom filmer som ”Love Actually” och ”Notting Hill”, till SF Media.

Kampanjen går upp 25 september.

Bildmaterialet kommer från Getty Images som är visuell partner till kampanjen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SF Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev