Flygresor.se ut i ny kampanj

Efter anmälningarna mot de tidigare reklamfilmerna med kaskadspyor och ålar gör Flygresor.se nu en mer konventionell reklamfilm – med Sven Melander.

Flygresor fälldes av Reklamombudsmannen för sin reklam där en man kaskadspyr en annan man i ansiktet efter att ha fått höra hur billigt han köpt sin resa. Därefter anmäldes, men friades, nästa reklamfilm där en man jagar ål i en tunna. Nu har bolaget dock en förhoppning att klara sig undan kontroverser när de lanserar ett nytt manér, med humorveteranen Sven Melander i huvudrollen.

– Vi kände att alla inte riktigt förstod eller kunde ta till sig de tidigare filmerna och därför valde vi att göra något enklare, säger Mikael Robertsson, vd på Flygresor.se.

Filmen är en metahistoria som utspelar sig på reklamfilmsinspelningen, där Sven Melander försöker fånga stora bollar märkta med stadsnamn. Filmen är i sig obegriplig och i en inspelningspaus frågar Sven Melander om han inte ska säga något om alla fördelar med Flygresor.se, och rabblar därefter upp dem.

Idén till filmen är Flygresor.ses egen.

– Vår erfarenhet är att reklambyråer inte gärna lyssnar till andra åsikter än sina egna, de kör gärna sitt eget race vilket vi tycker är lite tråkigt. Vi har egna idéer som vi gärna använder.

Filmerna har premiär på måndag. Produktionsbolag är Lillasyster.

Henrik Widell

Publicerad 2012-06-15 04.40Uppdaterad 2015-12-06 14.19

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: