Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Flygbussarna satsar på tomtar med selfie-sticks i ny kampanj

Företaget vill visa på bredd i sin nya julkampanj.


Publicerad 2015-12-07 07:43
Uppdaterad 2015-12-09 12:10

Ämnen i artikeln:

Flygbussarna

Dela artikeln:

I Flygbussarnas nya kampanj visas allt från nykära tomtar i tropikerna till selfie-stunder i Malmö och yogaövningar i Himalaya.

Syftet är att förtaget vill visa på en bredd såväl geografiskt som normativt.

– Med familjen, på egen hand, hemma eller långt bort – sätten vi väljer att fira jul på är olika. Trots det tenderar julen ofta att framställas på ett ensidigt sätt. Det vill vi ändra på med årets kampanj, säger Cecilia Björkman, marknadschef på Flygbussarna i ett pressmeddelande.

Acne Advertising ligger bakom kampanjen där man även har samarbetat med illustratören Mikael Eriksson.

Kampanjen kommer bland annat att synas i rulltrappor.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.