Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Flörtiga budskap i nya GB-kampanjen

Publicerad: 10 Mars 2011, 09:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

GB Glace kör varje år en kampanj för sina stycksaksglassar. I år är temat ”Dela glädjen – säg det med en glass”.


Ämnen i artikeln:

GB Glace

Enligt ett pressmeddelande tillägnas varje glass ett budskap, som GB vill uppmuntra folk att dela med sig av tillsammans med en glass. Det kan man göra via Facebook, sms eller GB:s mobilapp.

– Vi är alldeles för många idag som glömmer bort att ta tillvara på vardagens små stunder av lycka. GB Glace vill uppmuntra till de små handlingarna som bringar glädje och påminna om att delad glädje är dubbel glädje, säger Fredrik Larsson, marknadsdirektör på GB Glace, i pressmeddelandet.

Kampanjen är gjord av Wiley & Partners.

Glassarnas budskap

Daim Pear Dream ”Kom och träffa mina päron”

Cornetto Enigma Vanilj & Hallon ”Om du vill ha mig får du jobba lite…”

Cornetto Enigma Hasselnöt ”Du får plats på min picknickfilt”

Cornetto Enigma Choklad & Kola ”Du gör mig hel”

Magnum Ghana ”Jag håller vad jag lovar”

Magnum Caramel & Nuts ”You had me at hello”

Happy You, Happy Me ”Du + jag = sant”

Twister Fruit ”Ska vi åka berg-och-dalbana ihop?”

Ninja Star ”Kompis, vill du tatuera dig med mig?”

Milktime Squeezy ”Du är min bästa vän”

Filur ”Ska vi leka?”

Solero Fruit Ice Orange ”Du är het”

Ben & Jerry’s Chocolate Fudge Brownie ”Jag bryr mig om dig”

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

GB Glace

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.