Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fjällräven bjuder på polaräventyr

Publicerad: 16 Augusti 2011, 04:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

Fjällräven bjuder in till polaräventyr i sociala medier. Syftet är att ingjuta mod och väcka intresse för friluftsliv i fjällen även på vintern.


Fjällräven har sedan länge arbetat med event sommartid som ska väcka intresse för friluftsliv i fjällen, till exempel med vandringen Fjällräven Classic. Nu kompletterar outdoor-företaget med en kampanj för att lyfta intresset för vintersäsongen.

Under fyra dagar får omkring 25 deltagare, som röstats fram i sociala medier, ett polaräventyr med hundspann från Norges Ishavskust till svenska Jukkasvärvi 33 mil bort.

– Många håller sig gärna stadsnära på vintern, men vi vill visa att med rätt kunskap och utrustning kan man faktiskt njuta av naturen även på vintern, säger marknadchefen Jerry Engström.

Kampanjen rullar i internationell dags- och magasinpress och i sociala medier, främst på Facebook och Youtube. Navet är en kampanjsida som släpps upp den 15 september, men i dagarna släpps en teasertrailer på Youtube.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.