Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fjällfil bjuder på provsmakning på Kebnekaise

Publicerad: 10 April 2015, 04:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Björksav, Hjorton och Hallon. Det är tre av de nya smakerna som människor har kunnat prova på Sveriges högsta fjäll.


Inför lanseringen av Fjällfils nya smaker har Norrmejeriet valt att göra en kampanj som bygger på att smakerna provsmakas på Kebnekaise. Provsmakerna erbjöds till alla som råkade befinna sig på berget under provsmakningsveckan.

Konsumentkampanjen har tagits fram av reklambyrån Doe Blomberg Gottberg. Vägen till provsmakningen på berget har dokumenterats och en provsmakningsansvarig har utsetts som har fått utföra en del prov som sedan har lagts upp på Youtube.

– För Fjällfil är ursprunget det viktigaste och det tar vi till vara på i all deras kommunikation. Alla kampanjer vi har gjort har handlat om att ge människor det bästa fjällen har att erbjuda vare sig det handlar om snöbollsförlängda öppettider i skidbacken, vinna en hel hektar fjällmark eller låta människor dela med sig av sina "fjällfrukoststunder" på Instagram, säger Magdalena Kowalzyk, projektledare på Doe Blomberg Gottberg, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– När de nu släpper fyra smaker så ska premiären naturligtvis ske på samma villkor och på den mest symboliska platsen som går att hitta: Sveriges högsta fjäll. Då är det lika bra att slå på stora trumman och berätta om hela uppladdningen inför provsmakningen på Kebnekaise.

Filmerna om den provsmakningsansvarige Elias har producerats av Thelma och Louise som också har gjort tv-serier som Historieätarna och Landet Brunsås.s

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.