Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fiskreklam möter barnmorskebrist

Publicerad: 26 Juni 2013, 07:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:41

En ofödd bebis perspektiv på världen ställs mot ett syntest i fiskformat i dagens DN Reklamcupmatch.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsDN reklamcupenFamiljen Pangea

I dag avgörs den femte matchen av DN Reklamcupen i vilken reklambyrån Lowe Brindfors tävlar mot Familjen Pangea.

Love Brindfors annons för kunden Norsk Sjømat tar fasta på att fisk innehåller en naturlig källa av fettsyran omega-3 som förbättrar synförmågan. Annonsen är därför utformad som ett syntest.

"Klarar du inte syntestet är det läge att börja äta norsk laks. Det är nämligen vår största vardagskälla till omega-3" skriver Love Brindfors i en kommentar till annonsen.

Familjen Pangeas annons för kunden Vårdförbundet ska uppmärksamma bristen på barnmorskor.

"Annonsen visar en ofödd bebis perspektiv på världen. Det ser tomt och ovälkomnande ut därute", skriver Familjen Pangea.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.