Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fiskmos ska lyfta M2

Publicerad: 16 April 2010, 11:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Handelshögskolans marknadsföringsevent M2 fortsätter att driva med reklambranschen i årets kampanj.


Förra året förvandlades en slätstruken handelsstudent till en reklamare i fräsiga brillor och trendig pudel som accessoar.

I årets film fortsätter M2, som är Handelshögskolans medie- och marknadsföringsevent, att driva med reklambranschen.

Denna gång visas reklamaren när han ska försöka övertyga Margaretas Fiskpate att istället börja kalla sig för Maggans Fiskmos.

– Vi smög igång kampanjen genom att annonsera för Maggans Fiskmos för att få folk att haja till och tänka ”vad är det här”. Sedan släppte vi filmen, säger handelsstudenten Madeleine Johansson, pr-ansvarig för M2.

Syftet med M2 är att visa att Handels inte bara utbildar folk som ska jobba inom finanssektorn, utan det även kan vara en skola för den som ska göra karriär inom marknadsföring.

– Årets film är en uppföljare till förra årets film, som fungerade väldigt bra. Den blev otroligt uppmärksammad, säger Madeleine Johansson.

Omring 800 personer besökte eventet förra året. I år hoppas M2 att talare som Blondinbella och Googles Sven Törnkvist ska locka besökare.

Reklamfilmen är gjord av regissören Bill Schumacher på Lunatic Speed, tillsammans med Kalle Åkestam och JohanWahlberg på Berghs.

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9bMQsMgcu-c&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9bMQsMgcu-c&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.