Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fisherman får nytt koncept

Publicerad: 11 Maj 2016, 09:19
Uppdaterad: 12 Maj 2016, 09:21

Fisherman’s Friend satsar stort på sitt nya koncept ”Vardagsstyrka”. Bakom kampanjen står Onemotion IMC som utvecklat ett lokalt koncept hela vägen från idé till produktion och lansering.


Onemotion IMC fick uppdraget att utveckla ett nytt koncept som känns mer aktuellt, relevant och mer anpassat till nuvarande produktutbud, men också för sprida en högre känsla av premium. Det nya konceptet ”Vardagsstyrka” handlar om att alla kan behöva lite styrka i vardagen.

– Vi pratar om den inre styrkan som folk känner igen sig i snarare än fysisk styrka. Det kan vara att du behöver lite extra styrka när du lämnar barnen på förskolan, inför en anställningsintervju eller när du går på en dejt, säger Magnus Palmstierna Eckhéll,kreativ chef på Onemotion IMC i ett pressmeddelande.

I det nya reklamkonceptet har man också tagit fram en ny bildidentitet. De framtagna bilderna, som blir ryggraden i kampanjen, är skapta och uppbyggda från grunden.

– Bildkonceptet handlar om att skapa en lätt surrealistisk ton, där vi leker med smaker och färg i en fantasivärld. Bilderna är fotograferade av Marcus Kurn, där vi byggt upp miljön helt från grunden. Alla objekt som syns i bild är specifikt handplockade för att skapa en atmosfär som ger associationer till smakerna, utan att skriva folk på näsan, säger Magnus Palmstierna Eckhéll i samma pressmeddelande.

Fisherman menar att konceptet blir unikt för Sverige och att de är stolta över sitt nya koncept.

– Vi har under många år haft en fantastisk utveckling i Sverige med det gamla konceptet ”Strongly Comforting” men anser att det nu är dags att ta nästa steg och förnya oss. Det nya konceptet är framtaget tillsammans med Onemotion IMC och jag är övertygad om att det kommer ge en bra bas att bygga vidare på för varumärket, säger Lisa Titusson, varumärkesansvarig för Fishermans Friend i ett pressmeddelande.

Mediebyrån för Fishermans Friend är Adon.

Arbetsgrupp Adon:

Projektledare: Björn Fransen

Rådgivare online: Marie Trojmar

Rådgivare TV: Nathalie Smeds-Olkinuora

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.