Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 16 Maj 2016, 08:56
Uppdaterad: 16 Maj 2016, 09:33
Den finska vodkan Koskenkorva får i dagarna nytt utseende då både flaska och etikett byts ut. Bakom den nya designen ligger varumärkesbyrån Grow.
Ämnen i artikeln:
GrowDen nya flaskan och etiketterna har inspirerats av vodkans ursprung, nämligen byn Koskenkorva i sydvästra Finland. Varumärket som funnits sedan 1953 går nu tillbaka till sina rötter i designen. Den nya vodkaflaskan är enklare och mer "vintage" i sitt utseende.
– Även om den klassiska vodkan i sig inte har förändrats, så ger den nya designen nu en mer rättvis representation av vad varumärket står för. Den signalerar äkthet och trovärdighet, vilket värderas högt av dagens konsumenter, säger Jonas Carlberg, kreativ chef och designer på Grow i ett pressmeddelande.
Arbetsgrupp:Susanna Grönblom, Client DirectorNiclas Engsäll, Creative DirectorJonas Carlberg, Art Director/DesignerKatie Trant, CopywriterLinda Berglund, Project ManagerAlex Karlsson, Final Art
Ämnen i artikeln:
Grow