Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 28 Oktober 2016, 08:55
Uppdaterad: 28 Oktober 2016, 14:33
Här är flygolaget Finnairs nya reklamkoncept för Sverige.
Det finska flygbolaget Finnair drar igång sitt största reklamkampanj i Sverige sedan 2013.
Det nya konceptet är framtaget specifitk för Sverige, tillsammans med reklambyrån Mirum Stockholm som jobbat med Finnair sedan början av året.
Det nya konceptet kallas "Vill du komma längre", och handlar nyfikenhet. I centrum av den första kampanjen står en reklamfilm, regisserad av Oskar Bård från Hobbyfilm, där man följer en "flickas resa genom livet och hennes längtan att hela tiden nå längre", skriver Finnair i ett pressmeddelande.
Musiken i filmen är en version av Fleetwood Macs ”Go your own way” med artisten Linnea Olsson. Kampanjen går på bio, TV, playkanaler, utomhus online och sociala medier.
Starcom är mediebyrå.
Uppdragsgivare Finnair
Susanne Nyman, Marketing Communications Manager
Milla Väänänen, Marketing Consultant
Arbetsgrupp Mirum
Creative director/ AD: Fredrik Achatius
Copywriter: Jonas Åkerlind
Planner: Tomas Seo
Social Media Manager: Anna Larsson
Managing Director: Martin Edwall
Account Manager: Camilla Ullberg
Designer: Sebastian Hallqvist
Agency producers
Lena von der Burg / Colony
Ulrika Dalin / Colony
Arbetsgrupp Hobbyfilm
Regissör: Oskar Bård
Executive producent: Niklas Adolfsson
Producent: Claudia Balboa
DoP: Nadim Carlsén
DoP 2nd Unit: Erik Henriksson
Scenograf & Stylist: Beatrice Strand
Hår & makeup: Eva von Bahr
Offline editor: Joakim Pietras
Grading: Edward Negussie
Musik: Macke Bergqvist, Supercircus
Ljudläggning: Calle Wachtmeister
Online: Love Fagerstedt
Stillbild
Daniel Blom, Acne Photography
Mediebyrå
Starcom