Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Finnair letar kvalitetsjägare

Publicerad: 21 september 2010, 06:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Det finska flygbolaget gör en egen version av den australiska ”The best job in the world”-kampanjen.


Under månaderna oktober och november söker Finnair fyra kvalitetsjägare som ska resa runt till bolagets destinationer i Europa, USA och Asien. Kvalitetsjägarna ska på på exklusiva hotell och äta gott på de finaste restaurangerna och samtidigt blogga om sina upplevelser. Parallellerna till kampanjen ”The best job in the world”, som startades av Queenslands turistbyrå, och som fick enormt globalt genomslag, är uppenbar.

– Ja det finns likheter och vi hoppas ju förstås att också den här kampanjen får viss uppmärksamhet, samtidigt som vi får värdefull feedback från våra kvalitetsjägare, säger Matias Sarkkinen, försäljningschef för Finnair i Sverige.

Hittills har drygt 140 000 personer besökt kampanjsajten och 2 500 ansökningar från olika länder har kommit in. Bloggarna som de fyra utvalda kvalitetsjägarna ska skriva får utrymme på Finnairs hemsida, på kampanjsajt men utdrag i tryckt form ska också finnas med i företagets tidning Moving, som distribueras på företagets plan.

– Sedan hoppas vi förstås att ryktet ska sprida sig och andra bloggar plockar upp det här och länkar så att vi får en spridning i de sociala medierna, säger Matias Sarkkinen.

Henrik Widell

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev