Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Findus nya reklammanér

Publicerad: 3 April 2012, 05:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

King har tagit fram en ny kommunikationsplattform för Findus. Första filmen visas i kväll, regisserad av Felix Herngren och Jakob Ström.


Ämnen i artikeln:

KingFelix HerngrenFLXFindus

King och Findus började sitt samarbete i höstas. I dag är det premiär för den nya kommunikationsplattformen, och Findus nya reklamkaraktär "Frysmannen".

Med hjälp av honom vill man "ta ett grepp om myterna och höja kunskapen om djupfrysta livsmedel".

- Vi tror att frysmannen kan lyfta fram fördelarna med vårt djupfrysta sortiment av grönsaker, fisk och lagad mat, och samtidigt berätta storyn om Findus och frysning utan att det känns som en föreläsning, säger marknadschefen Ulrika Wallberg i ett pressmeddelande.

I kväll visas den första av tre nya varumärkesbyggande reklamfilmer, regisserade av Felix Herngren och Jakob Ström på FLX.

I den får en mormor bannor av Frysmannen för att hon klagar på att hennes dotter lagar fiskpinnar till middag till barnen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

KingFelix HerngrenFLXFindus

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev