Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Findus nya reklammanér

Publicerad: 3 April 2012, 05:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

King har tagit fram en ny kommunikationsplattform för Findus. Första filmen visas i kväll, regisserad av Felix Herngren och Jakob Ström.


Ämnen i artikeln:

KingFelix HerngrenFLXFindus

King och Findus började sitt samarbete i höstas. I dag är det premiär för den nya kommunikationsplattformen, och Findus nya reklamkaraktär "Frysmannen".

Med hjälp av honom vill man "ta ett grepp om myterna och höja kunskapen om djupfrysta livsmedel".

- Vi tror att frysmannen kan lyfta fram fördelarna med vårt djupfrysta sortiment av grönsaker, fisk och lagad mat, och samtidigt berätta storyn om Findus och frysning utan att det känns som en föreläsning, säger marknadschefen Ulrika Wallberg i ett pressmeddelande.

I kväll visas den första av tre nya varumärkesbyggande reklamfilmer, regisserade av Felix Herngren och Jakob Ström på FLX.

I den får en mormor bannor av Frysmannen för att hon klagar på att hennes dotter lagar fiskpinnar till middag till barnen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

KingFelix HerngrenFLXFindus

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.