Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Findus kampanjar med ärter

Publicerad: 9 januari 2013, 08:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:59

"Frysmannen" är skrotad i Findus nya reklam för fryst mat. Istället medverkar ärtexperten Rolf.


Ämnen i artikeln:

Findus

Findus vill i sin nya reklamfilm "Ebba och hennes vänner" öka kunskapen om djupfryst mat och grönsaker. Det är medarbetaren och ärtexperten Rolf som i reklamfilmen berättar om Findus ärter.

Ärtsorten Ebba har han döpt efter sin fru.

– Vi vill fokusera på kvalitén och omsorgen bakom våra produkter med hjälp av våra medarbetare, säger Findus marknadsdirektör Ulrika Wallberg till dagensmedia.se.

Igår sändes reklamen för första gången under Sveriges Mästerkock.

Kommer Frysmannen att komma tillbaka?

– Det vet jag inte i dagsläget. Det är inte omöjligt. I just de här filmerna har vi valt att fokusera på kvalitén och människorna bakom.

Findus har tidigare arbetat med King. Just det här projektet har de däremot använt Klirr Stockholm, med grund från Ideo. Samarbetet med King är dock inte avslutat.

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/COSTbntZBlA?list=UUzPP-jrbWSiyDRILzGSl9nA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Sofia Hvenström

Ämnen i artikeln:

Findus

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.