Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Filmskapare utmanar Comhem

Publicerad: 4 Januari 2011, 08:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:26

I eftermiddag sänds filmen ”Åt skogen” i SVT1. För att locka tittare utmanar man Comhem på Facebook.


Ämnen i artikeln:

FacebookComhem

Filmen ”Åt skogen” är skapad av Mikael Cruseman, Richard Wellmar och Jonas Årlander på deras fritid.

- Eftersom de gjort filmen efter arbetstid har de inte hunnit med att göra en marknadsföring av filmen därför kom Mikael till mig och vi försökte se vad vi kunde göra för att få så stor spridning som möjligt på väldigt kort tid, säger Christopher-Robin Eklund, som sköter marknadsföringen.

Lösningen blev en Facebookgrupp där skaparna utmanar Comhem i antal likes. Syftet är att få folk att se filmen.

- Man kan säga att vi rider på Comhems dåliga rykte för att dra folk till filmen. Huvudsyftet är att uppmärksamma filmen, säger Christopher-Robin Eklund.

Marknadsföringen har gjorts på eget initiativ utan inblandning av någon byrå. Hittills har de 122 likes, Comhem har 224.

”Åt skogen” är en film om hur stadsbor möter naturen, den handlar om JC som köpt en skogsmark för att få en kontrast till det stressade Stockholmslivet. I filmen kan man se hur JC och hans son, samt ett par vänner, ska sätta 30 000 träd på sin mark under sju dagar.

Åt skogen visas i SVT1 idag, tisdag, klockan 16:20 samt i repris 5 januari 23:20.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Ämnen i artikeln:

FacebookComhem

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.