Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Filmen som ska sälja Saab 9-4X

Publicerad: 30 November 2010, 12:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Saab drar igång en stor digital kampanj i samband med lanseringen av nya 9-4X.


Ämnen i artikeln:

Valentin ByhrSaab

Den nya Saab 9-4X hade premiär under bilmässan LA Motor Show. Nu startar Saab en digital lanseringskampanj, för att visa upp bilen för den breda allmänheten.

Med Saabs Iphone- och Ipad-applikation kan användarna lära känna och få information om den nya bilen, samt hålla sig uppdaterade om nyheter kring den.

Appen har dessutom en del interaktiva funktioner, och är kopplad till sociala medier. Bland annat kan användarna färgsätta och göra om en bil, som de sedan i detalj kan granska ur olika vinklar.

I kampanjen ingår även en kampanjsajt och en reklamfilm som spelats in i samarbete med Edithouse, där bilen visas upp i det norska vinterlandskapet.

Kampanjen har utvecklats tillsammans med Valentin & Byhr.

Dagensmedia.se har sökt Annika Priou, global marknadskommunikationschef på Saab.

<object width="442" height="273"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/PCr5n7Vj4ic?fs=1&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/PCr5n7Vj4ic?fs=1&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="442" height="273"></embed></object>

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Valentin ByhrSaab

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.