Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Filmen som ska sälja Efva Attling i USA

Publicerad: 26 November 2010, 04:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:30

Efva Attlings lanserar sin smyckeskollektion Homo Sapiens i USA. Kommunikationsbyrån Dorian Communication har tagit fram kampanjen.


Kommunikationsbyrån står bakom designen av sajten homosapiens.nu, reklamfilmen och kampanjbilderna som går på webben och i print. I USA är det bland annat tidningen ”Out magazine” som kommer att delta i lanseringen.

– Målgruppen är gaykillar. Filmen är tänkt att illustrera det dubbelliv som många lever i USA, till exempel de som har jobb där de går runt i kostym på dagtid och går på gayklubb på kvällen, säger Benjamin Falk, projektledare på Dorian communication.

Huvudrollsinnehavare i filmen är Marcus Olausson, en modell som smyckedesignern Efva Attling hade fått upp ögonen för i det senaste numret av Dorian Magazine. Kampanjen är det första samarbetet mellan Efva Attling och Dorian communication.

Byrån startades för drygt ett år sedan, av grundarna till gaytidningen Dorian Magazine, och har enligt egen utsago haft fullt upp sedan starten.

– Vi har inte behövt söka ett enda jobb sedan dess. Det är intressant att Homo Sapiens-kampanjen är den första som riktar sig till gaykillar, tidigare har alla kunder utom denna varit straighta konsumenter, säger Benjamin Falk.

Kampanjen går upp den 6 december.

Katarina Libert

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.