Kampanjer
Filmen som ska sälja 1 000 bilar
Publicerad: 27 augusti 2010, 07:32
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41
Mitsubishi lanserar nya modellen ASX med en kampanj i tv, i print och events. Målet är att sälja 1 000 bilar i år.
MS
Martin Schori
– Kampanjen för vår nya kompakta crossover, ASX, riktar sig mot dem som lever eller vill leva ett aktivt liv, som vill ha en rymlig och sportig bil. Vi har redan ökat vår marknadsandel i Sverige i år tack vare tuffare bilar med attraktivare design och japansk kvalitet, säger marknadschefen Niclas Larsered i en pressrelease.
Reklamfilmerna, framtagna av Morkman och FLX, går i TV4, TV8, Kanal 9 och Discovery samt med sponsorskap av program i Kanal 5, från och med måndag.
De kompletteras med annonser i Aftonbladet, Expressen, Kvällsposten och GT samt på webben samt events ute i butikerna.
Målet är att sälja 1 000 bilar i år samt 2 000 bilar under 2011.
Arbetsgrupper
FLX: Fredrik Falk, regissör, Sandra Sohlman, producent och Carl-Johan Kvick, produktionsledare.
Morkman: Martin Jonsson, projektledare, Martin Lee, copywriter, Johan Mork, ad, Lisa Kårfalk, produktionsledare, Anne Lindgren, original och Christer Lidman, PR.