Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Filmen som ska hjälpa P&G att öka med 150 miljoner dollar

Publicerad: 8 Januari 2014, 06:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:52

Procter & Gamble och byrån Wieden + Kennedy släpper en storslagen reklamfilm inför OS i Sotji.


Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Procter & Gamble, världens största annonsör, räknar med att öka försäljningen med 150 miljoner dollar till följd av kampanjerna kring OS i Sotji i februari.

P&G, som också är en av huvudsponsorerna till OS, har nu släppt en ny reklamfilm på "Thank you, mom"-temat som lanserades inför sommar-OS i London 2012.

– Mammornas bidrag till deras barns liv är fulla av otroliga uppoffringar. Vi är så rörda över dessa mammor och deras sätt att hjälpa deras barn att övervinna hinder för att uppnå sina drömmar, säger Jodi Allen, chef för P&G:s marknadsföring i Nordamerika, i ett pressmeddelande.

Filmen, kallad "Pick them back up", ska sändas i över 20 länder. Premiären på amerikansk tv blir under Golden Globe-galan den 12 januari.

Som Dagens Media kunde avslöja i oktober är McDonalds, Samsung, Procter & Gamble och Arla huvudsponsorerna i MTG:s OS-sändningar på den svenska marknaden.

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/57e4t-fhXDs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev