Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Filip & Fredrik förbättrar din status

Publicerad: 15 Augusti 2011, 12:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

Försäkringskassan låter kändisar förbättra din Facebook-status. Det är navet i en ny kampanj som har premiär i morgon.


Syftet med kampanjen är att uppmärksamma studenter på att det går att söka bostadsbidrag elektroniskt. Pay off är ”Förbättra din status”.

– Vi plockar din status från Facebook och förbättrar den, och samtidigt tipsar vi om att det går att söka bostadsbidrag för att förbättra din ekonomiska status, säger Peter Nygren, projektledare för kampanjen på Försäkringskassan.

Kampanjen ska pågå i tre veckor. De första kändisarna ut är Filip & Fredrik, som sedan följs av Aftonbladets Robert Laul, Miss Li, Hanna Hellquist och Thomas di Leva.

Kampanjen går enbart på nätet; på studentsajter, föräldrasajter, aftonbladet.se och Facebook.

– Nätet är en bra kanal för att nå 20-29-åringar, vilket är den grupp som framför allt kan få bostadsbidrag.

Försäkringskassan lägger ungefär 4 miljoner kronor på kampanjen, inklusive medieköp.

– Det här är en medelstor kampanj för Försäkringskassan. Vi hoppas att den ska få fler att söka bostadsbidrag elektroniskt.

Bakom kampanjen står Garbergs, B-Reel och Carat.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.