Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fildelare annonserar i DN

Publicerad: 14 Juli 2009, 06:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Skånemejerier ger sig in i fildelningsdebatten när de ställs mot Waxholmsbolaget i dagens Reklamcups-match. Rösta på den bästa annonsen på Dagensmedia.se.


Första omgången i DN:s Reklamcup 2009 har hunnit halvvägs när Megafon för kunden Waxholmsbolaget ställs mot The Fan Club och Skånemejerier.

Megafons kampanj bygger på att vi ska semestra hemma i Sverige. Payoffen är "Minisemester från 150:-" och annonsen försöker också driva trafik till sajten minisemester.nu.

Motståndarbidraget från The Fan Club anspelar på fildeningsdebatten med två barn som delar på ett paket fil och payoffen "Fildening sedan 1964".

Vilken annons tycker du ska gå vidare till åttondelsfinal? Rösta här till höger.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.