Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fiat skruvar upp marknadsföringen

Publicerad: 15 December 2010, 07:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Fiat vill bli större i Sverige. Nu går biltillverkaren på offensiven med nya pr-och kommunikationschefen Lina Gooch.


Ämnen i artikeln:

Fiat

Fiat Group Automobiles Sweden (FGA Sweden) tar ett rejält grepp för att att öka varumärkeskännedomen samt öka försäljningen nästa år. Nyligen anställde bilmärket Lina Gooch som marknadschef. Hon har en bakgrund på byråer som King och Farfar, samt som marknadschef på Primewine och Skoda.

- Utmaningen är att både gå ut och visa bilarnas styrkor samtidigt som vi ska ta hål på de fördomar som finns, säger Lina Gooch.

FGA Sweden anlitar mediebyrån Maxus. De ska hjälpa till att gå ut tungt i tv, men också i magasin, affärstidningar, utomhus och på webben.

- Vi skall jobba med att få upp kännedom och preferens. Vi ska inte jobba med att hitta fler målgrupper utan vi måste hitta en målgrupp, säger Lina Gooch.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Ämnen i artikeln:

Fiat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.