Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Fiat marknadsför bilar på Bromma flygplats

Publicerad: 31 januari 2014, 08:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:49

Fiat bygger en glasmonter ute bland flygplanen för att exponera sina bilmodeller.


Ämnen i artikeln:

Fiat

Det är första gången som ett bilföretag får ställa ut bilar ute på flygplansplattan, även kallad airside.

– Hundratals bilar har stått på flygplatser men det som gör det här unikt är att vi ställer bilen på airside, efter att man gått igenom säkerhetskontrollen, säger Lina Gooch, marknadschef på Fiat i Sverige till Dagens Media och fortsätter:

– Syftet är att passa på att visa våra produkter när det kommer resenärer till och från flygplanen. Det är en ganska trist stor asfaltsplan där i vanliga fall. Nu blir det en upplyst glaskub med bilar, säger Lina Gooch.

Den första bilen, en Fiat Freemont, ställs ut på måndag. Därefter visas både Jeep och Alfa Romeo i glasmontern som kommer att finnas på plats under ett års tid.

– Vi vill visa lite annorlunda bilar. Eftersom det är mycket affärsresenärer och tjänstebilstagare på Bromma vill vi säga att man måste inte välja det vanliga, det finns andra roligare produkter. Det här är en kul möjlighet för oss som grupp att visa våra olika bilar.

I glaskuben kommer Fiat, som gjort aktiviteten inhouse med hjälp av mediebyrån Maxus, även att skapa olika miljöer under årets gång.

– Först blir det sportlovstema, med lite konstsnö och skidor, säger Lina Gooch.

I samband med utställningen, som görs i samarbete med Swedavia, kommer Fiat att ha produktplacering inne i flygplatsterminalen i form av en 15 meter lång vela och en brevlåda för visitkort.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Fiat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev