Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Fi värvar på internet

Feministiskt initiativ drar igång en kampanj för att öka medlemsantalet med 50 procent. Partiet förlitar sig enbart på sociala medier.

Rebecka Lindberg


Publicerad: 26 April 2012, 11:16
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:24

Ämnen i artikeln:

Amanda MogensenFeministiskt Initiativ

– Vi är ett parti med mycket små ekonomiska resurser, säger Amanda Mogensen, kommunikationsansvarig på FI.

Feministiskt initiativ är inte med i riksdagen och får därmed inget partistöd.

– Vi är beroende av medlemmar och bidrag, säger Amanda Mogensen.

Målet med kampanjen är att de ska öka från 800 medlemmar till 1200 innan sista juni.

– Vi ska mobilisera våra medlemmar och få dem att rekrytera sina vänner, säger Amanda Mogensen.

Varje dag under majmånad vill de att medlemmarna ska dela och retweeta deras inlägg på Twitter och Facebook.

– Budskapet är att vi vill utmana bilden om det jämställda Sverige.

Medlemsavgiftens storlek varierar mellan 50 och 500 kronor, per år, utifrån medlemmens ekonomiska förutsättningar. Målet är att de ska ha 300 000 att lägga på en valkampanj.

– Det är också en kampanj för att påminna våra medlemmar som glömt att betala in. Vi har inte råd att ha något autogirosystem, säger Amanda Mogensen.

Målgruppen för kampanjen är de som kallar sig för feminister och inte är medlemmar.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.