Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Festis vänder upp och ner på Nyheter24

I samband med kampanjen för Sparkling Festis kan Nyheter24:s besökare läsa varenda artikel på sajten – upp och ner.


Publicerad 2015-05-22 11:44
Uppdaterad 2016-06-28 09:10

Ämnen i artikeln:

Festis

Dela artikeln:

Under mottot "totally upside down" marknadsför Festis en ny kolsyrad version av drycken. I samband med en annons för Sparkling Festis vänder Nyheter24 upp och ner på sin sajt.

– Det är ett kreativt grepp som är ganska radikalt. Vår målgrupp gillar oss för att vi är uppkäftiga, roliga och underhållande. Det gör att vi kan jobba med såna här lösningar mer än vad andra sajter kan, säger Ylva Lindberg, konceptutvecklare på Nyheter24-gruppen, till Dagens Media och fortsätter:

– Vår målgrupp förväntar sig att vi ska göra det och de tycker att det är kul. Jag tror att de snarare stör sig på om saker och ting bara är vanliga och tråkiga.

Det nya annonsformatet för Sparkling Fetsis är framtaget av Nyheter24-gruppen själva. Hela sajten är omgjord och om läsaren vill så går det att läsa varenda artikel upp och ner på sajten.

– Vi har vänt på varenda liten modul, bortsett från de kommersiella. När man klickar bort annonsen vänder sajten sig individuellt, men fram tills dess är den helt scrollbar och fullt fungerande som sajt, säger Ylva Lindberg.

Konceptet "Upside down" är framtaget av SFB Satumaa Family Business.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.