Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Festis letar glädjespridare på Facebook

Publicerad: 9 April 2010, 14:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Samla uppåttummar och bli en festis, i saftens nya kampanj.


I samband med smaknyheterna Festis Elderflower Rasberry och Festis Pineapple Passion introducerar varumärket nu en ny Facebook applikation, "Facebook Festis Thumbstats". Verktyget är framtaget för att analysera hur mycket festis användarna är.

Applikationen räknar hur många tummar upp dina Facebook-statusar får, samt hur ofta du uppdaterar.

Ju fler "likes", desto större glädjespridare är man, enligt appen.

– Då är man en festis, säger Joakim Labraaten, copywriter på Åkestam Holst.

Att spamma tråkiga saker drar samtidigt ner användarens "Thumb Index". Har han eller hon en dålig månad, är det bara att slipa på statusen och komma tillbaka, säger Joakim Labraaten.

I dag, fredag, lanserar Festis också "The Festis Detector", en reklamfilm i 3D som kommer att gå up på utvalda salonger runt om i landet. Festis blir därmed första annonsör i Skandinavien att testa reklamfilm i 3D.

– Det känns självklart roligt att vara först ut. Festis är ett piggt varumärke, så det går helt i linje med deras profil, säger Joakim Labraaten.

Arbetsgrupp för The Festis Detector:

Produktionsbolag: River CrescoKund: Carlsberg

Uppdragsgivare: Tomas Adolfsson, Johanna Bengtsson

Byrå: Åkestam Holst

Projektledare: Nicolas Hasselström

Planner: Jerker Winther

Produktionsledare: Lotta Linde

Creative Director: Martin Cedergren

Art Director: Petra Albrektson

Copywriter: Joakim Labraaten

Mediabyrå: OMD

Produktionsbolag: Gifford

Henrik Boman

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.