Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fem Promax-guld till Kanal 5

Publicerad: 1 Juli 2011, 06:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:05

Nio nomineringar blev till fem guld och ett silver för Kanal 5 i trailer-VM.


Totalt blev det nio svenska medaljer i Promax BDA World Gold Promotion and Marketing Awards, som avgjordes i natt.

Kanal 5 vann tre guld och ett silver för Wipeout-kampanjen ”Soon testing on humans”. Kampanjen tog guld i Consumer print, Comedy program spot och Entertainment program spot och silver i inhouse-kategorin.

Mad Men-trailern ”Mad world of Mad Men” vann två guld, i kategorierna Dramatic program spot och Animation.

– Det är skitroligt, speciellt att vinna över internationella bolag med betydligt större budgetar. Det känns som att vi prenumererat på Promax-guld de senaste fyra åren, säger Peter Söderlind, reklamchef och cd på Kanal 5.

– Många av konkurrenterna har outsourcat sin produktion men vi tror på att behålla produktionen inhouse. Vi har lyckats skapa ett team som verkligen fungerar och som jag är väldigt stolt över.

TV4 har nyligen aviserat att funderar på att lägga ut all trailerproduktion externt.

– Om de behöver hjälp får de gärna höra av sig och kolla om vi har tid, säger Peter Söderlind.

TV4 vann ett print-brons och ett integrerat-silver i för Let´s Dance-kampanjen, producerad av Brokendoll.

Canal Plus och Bond Street Film vann två guld för trailern ”Opticians” för Canal Plus HD.

Alla vinnare finns i dokumentet till höger.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.