Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Felix hyllar vardagen

Publicerad: 11 September 2009, 11:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Felix och Åkestam Holst slår ett slag för vardagen. ”Det är en ovanlig film med ett ambitiöst budskap”, säger Kjell Månsson på Åkestam Holst.


Felix fortsätter att hylla vardagen. Kampanjen, som går upp i dag, är den andra större reklamfilmskampanjen sedan Åkestam Holst tog över kontot för två år sedan.

– Många varumärken talar om att piffa till vardagen, om fest och helg. Vi vänder på det. Felix förknippas med vardagen och vi vill visa att det faktiskt är på vardagen som man mår allra bäst. Alla vet ju att när man varit ifrån den ett tag så längtar man tillbaka, säger Kjell Månsson.

Den nya kampanjen ska stärka Felix som paraplyvarumärke genom att binda ihop de över 140 produkterna med en större tanke som är relevant för allt från ketchup till portionsluncher.

–  Vår mission är att få folk att tänka på att fånga dagen. Det är en ovanlig film med ett ambitiöst budskap. Det är därför den inte är så glättig utan ganska nedtonad, säger Kjell Månsson.

Tomas Jonsgården har regisserat och Flodell Film är produktionsbolag. I kampanjen ingår även tre produktfilmer för ketchup och pajer.

Tv är huvudmedium och det förstärks med en butikskampanj. Reklamen rullar året ut. Den vänder sig både till familjer och singelhushåll. OMD är mediebyrå.

Byråfakta

Arbetsgrupp Åkestam Holst: Åke Stamholst

Mediebyrå: OMD

Produktionsbolag: Flodellfilm

Regissör: Tomas Jonsgården

Producent: Magnus Åkerstedt

Byråproducent: Lena von der Burg, Colony

Foto: Carl Nilsson & Henrik Stenberg

Postproduktion: The Chimney Pot

Ljudproduktion: Frippe Jonsäter, Ljudligan 

Musik: Adam Nordén

Stylist: Sofia Ronthén

Produktionsdesigner: Niklas Hultman

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.