Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Feelgood i Gröna Lunds kampanj

Publicerad: 24 april 2014, 06:13
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:40

Gröna Lunds kampanj inför säsongsstarten har fokus på barnfamiljer.


Ämnen i artikeln:

Gröna Lund

Som Dagens Media tidigare berättat går Gröna Lunds nya reklamkampanj upp denna vecka. Kampanjen går huvudsakligen i lokal-tv, digitala kanaler och utomhus, men det blir även Nickelodeon, bio och Gröna Lunds egna kanaler.

Bakom kampanjen står reklambyrån Pool. Hobbyfilm har producerat reklamfilmen.

I reklamfilmen får tittarna se hur en flicka lurar med sin pappa till nöjesparken genom att knyta ett snöre kring hans tå – ett snöre som han sedan får följa genom Stockholm till Gröna Lund.

– Det är en charmig och mysig film som ska ge feelgood-känsla. Ofta är det just barnen som tar initiativet för att komma hit, har Kicki Kollerstedt, marknadschef på Gröna Lund, tidigare sagt till Dagens Media.

Läs mer om nöjes- och djurparkernas marknadsföring i Dagens Media nummer 7, 2014. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare Gröna Lund

Kicki Kollstedt, marknadschef

Catrin Söderberg, reklamansvarig

 

Pool

Philip Arvidson, Art Director

Jenny Åberg Hüttner, Copywriter

Rebecca Sellei, Projektledare

Eva Inde, produktionsledare

Emma Sandler, original

 

Hobbyfilm

Linda Callenholt, regissör

Frida Alexandersson, producent

 

Sven Prim, fotograf

Bildinstitutet, retusch

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Gröna Lund

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.