Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fastighetsbyrån kampanjar med skitsnack

Publicerad: 26 April 2013, 11:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

I Forsman & Bodenfors första kampanj för Fastighetsbyrån är konceptet "Varför inte ringa Sveriges största mäklare?" centralt.


Reklambyrån Forsman & Bodenfors har tagit fram fyra nya filmer för Fastighetsbyrån.

Filmerna ska skapa igenkänning kring hur människor kan bete sig på fastighetsvisningar, och är byråns första för Fastighetsbyrån.

I en av filmerna visas en kvinna som försöker bli ensam intressent av en villa. Det gör hon genom att till exempel högljutt ställa frågan "tycker ni inte att det luktar lite grävling här?".

I en annan film ses ett aggressivt par som redan börjat planera möbleringen under en visning, varpå de konstaterar att "saken är klar, vi chockbudar".

Filmerna slutar med budskapet att det enda som går att göra som säljare är att välja rätt mäklare, följt av det nya konceptet "Varför inte ringa Sveriges största mäklare?".

Kampanjen rullas ut på måndag i tv, dagspress, digitala reklamer och genom direktreklam.

Arbetsgrupp på Forsman & Bodenfors

AD: Ted Mellström

Copywriter: Johan Holmström/Johan Olivero

Planner: My Troedsson

Produktionsledare: Lena Grundström/Linda Hymér

Byråproducent: Magnus Kennhed

Digital producent: Helena Wård

Formgivare: Nina Andersson

Produktionsgrupp

Produktionsbolag: Sara Haag AB

Regissör: Sara Haag

Producent: Petra Johansson

Sebastian Parkkila

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.