Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Farsta Centrum hjälper med mode

Publicerad: 24 september 2012, 11:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:10

Farsta Centrum går, tillsammans med flera hjälporganisationer, ut i en modekampanj där besökarna kan skänka bort sina oönskade plagg.


EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Kampanjen är John Does första stora kampanj för Farsta Centrum och rullas ut under parollen "Modeturen".

Kampanjen och tar sitt avstamp i en klädesinsamling. På torget i Farsta Centrum har olika behållare ställts upp där besökarna kan lämna sina kläder.

Varje behållare har dessuotm försetts med information om de hjälporganisationer som är med i kampanjen. Dessa organisationer är Stockholms Stadsmission, Myrorna, Röda Korset och Human Bridge.

För att uppmärksamma insamlingen går Farsta Centrum ut i print, dr och online.

– Som köpcentrum står man på kommersens sida vare sig man vill eller inte. Därför känns det extra bra för oss att kunna göra en insats för miljön och människor samtidigt som vi får en chans att visa våra nyheter, säger Helene Andersson, marknadsansvarig på Farsta Centrum, i ett pressmeddelande.

Kampanjen pågår under två veckor med start i dag.

Arbetsgrupp J

John Doe Worldwide

Mehrnaz Bejne, projektledare

Pernille Nylén Janze, produktionsledare

Christoffer Lundström, copywriter

Johan Bränström, art director

Daniel Johansson, grafisk formgivare

Anders Mjöbring, webbproducent

Anders Modén, originalare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev