Kampanjer
Färre bidrag till Guldägget
Publicerad: 10 februari 2012, 13:41
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33
Totalt tävlar 1 066 bidrag i årets upplaga av Guldägget.
Det är en minskning jämört med 2011, då 1150 bidrag skickades in.
Däremot har antalet tävlande byråer ökat jämfört med förra året, och 36 byråer som aldrig tidigare tävlat i Guldägget har skickat in bidrag i år.
- En tydlig trend i årets Guldägg är att bidragen är mer komplexa med flera enheter. Det visar att Guldägget återspeglar den nya kommunikationsverkligheten. De flesta kampanjer är i dag mer komplexa och spänner över fler discipliner, säger Guldäggsgeneralen Maja Siösteen i ett pressmeddelande.
54 bidrag har skickats in till den nya kategorin Mobilt. "Succé", skriver Komm i pressmeddelandet.
Vinnarna avslöjas vid galan den 17 april.