Färgstarkt manér från Interflora

Interflora visar upp ”The Flower Effect” i en sommarkampanj.

Kampanjen är den första som bygger på Interfloras kommunikationskoncept ”The Flower Effect”, signerat reklambyrån Volt.

Kampanjen består av tre olika helsidesannonser som varvas i 15 olika månads- och veckomagasin. Dessutom blir det banners.

Enligt ett pressmeddelande tar konceptet och det nya färgstarka manéret avstamp i Interfloras vision – ”en värld där fler älskar blommor och varandra”. Tanken är att påminna målgruppen om att blommor oftare är starkare än ord.

– Vi tror att effekten av blommor berör och väcker liv i människor. Och vi tror att vi behöver en pay off som sammanfattar just detta. För oss är det viktigt att finnas där kunden finns och därför har vi tagit ett helhetsgrepp kring kommunikationen; annonser i olika medier, säljmaterial i butiker och köpupplevelsen på nätet måste gå hand i hand och kommunicera samma sak, säger Miriam Ouçama Lindberg, marknadschef på Interflora, i pressmeddelandet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-06-26 03.53Uppdaterad 2015-12-06 11.56

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: