Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Farfar vinner från graven - igen

Guldregn över svenska byråer i årets omgång av London International Awards. Numera nedlagda Farfar får fyra priser för världens största vägskylt för Nokia.

Synnöve Almer


Publicerad: 08 November 2010, 18:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:32

Ämnen i artikeln:

IkeaDDB StockholmFarfarNokiaLiberoMcDonaldsLIAForsman BodenforsFörsvarsmakten

Farfar fortsätter att skörda framgångar för Nokias ”The World’s Biggest Signpost” - den här gången i årets London International Awards, LIA. Vägskylten fick totalt två guld, ett silver och ett brons i kategorierna ”Digital”, ”Billboard” och ”The NEW category”.

Forsman & Bodenfors plockade flest priser av de svenska byråerna – fem stycken. Byråns hyllade lokala lågbudgetkampanj ”Facebook Showroom” för Ikea fick tre guld och ett silver. Göteborgsbyrån tog även brons för filmen ”Football Collection” för Libero.

DDB Stockholm omtalade kampanj ”Rolighetsteorin” för Volkswagen kammade hem två nya guld till listan över utmärkelser. Byrån belönades också med guld för utomhusspelet ”Catch the Goodies” för McDonalds och Försvarsmaktens digitala rekryteringskampanj 2009 tog brons.

Det svenska produktionsbolaget Kokokaka fick pris igen, den här gången silver, för sin annorlunda navigationslösning i Wranglers webbkampanj ”Blue Bell Spring/Summer 2010”.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.