Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Fares Fares jagar drakar för Filmfestivalen

Skådespelaren Fares Fares är stjärnan i Göteborgs Filmfestivals nya kampanj. Se reklamfilmen här.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dante Thomsen


Publicerad: 25 Januari 2013, 15:50
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:58

Konceptet med Festivaldraken skapades av reklambyrån SCP för två år sedan och den nya reklamfilmen ses som nästa steg i Göteborgs Filmestivals kommunikation.

Den aktuella filmen, där den svenska skådespelaren Fares Fares utforskar ett drakland, har producerats av animationsstudion Milford film & animation, som även tagit in produktionsbolaget FLX 2.0 och Againstallodds som medproducenter.

Äventyret ska vara löst baserat kring Olaus Magnus resor och hans kartläggning av Norden. Regissören Fredrik Falck på FLX 2.0 förklarar vad filmen handlar om i ett pressmeddelande:

En hjälte, spelad av Fares Fares, och hans brokiga skara stiger iland på en öde strand med uppdraget att kartlägga outforskat område. De kämpar sig genom terrängen allt djupare inåt land men har hela tiden känslan av att de är bevakade. Till slut står de öga mot öga med varelsen och det var inte alls vad de har väntat sig.

Peter Eggers, Anna Åström och Alexander Stocks gör också roller i filmen som du kan se här:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/eHAEZMV7Ris" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Om filmen

Göteborg International Film Festival är Nordens största filmfestival och äger rum 25 januari - 4 februari 2013. 

ARBETSGRUPP

Regissör: Fredrik Falck

A-fotograf: Paul Evans

Medregissör: Derek Picken

Animationsregissör: Niklas Rissler

Exekutiv producent: Johan Gustafsson

Producent: Simon Hernadi

VFX Supervisor: John Roxenhed

PR & marknadsföring: Cathrin Wentzel

Musik: David Engellau

Grading: Chimney

Sound design: Ljudligan och Sound4trax

Produktionsbolag: Milford Film & Animation

Animation/VFX: Milford Film & Animation

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.