Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Får egen chokladkiosk av Marabou

Marabou uppmanar till mer generositet med nya varumärkeskonceptet "Sprid lite Mmm...".

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 06 Mars 2014, 08:59
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:45

Ämnen i artikeln:

MarabouForsman Bodenfors

Det nya konceptet är framtaget tillsammans med Forsman & Bodenfors.

– Det är ett nytt varumärkesbyggande koncept som vi kommer jobba med under lång tid framöver, säger Marabous marknadschef Hilda Björkman till Dagens Media.

Med budskapet "Sprid lite Mmm..." vill Marabou uppmana svenskarna att bli mer generösa.

– Generositet ger glädje både till den som får och den som ger, och Marabou har ju de perfekta produkterna till den som vill vara generös, säger Hilda Björkman.

Tv och webben är huvudkanaler i det nya konceptet. I filmerna visar Marabou verkliga situationer där de "sprider mmm".

Första filmen handlar om familjen Mannela som bor längst norrut i Sverige, 348 kilometer norr om polcirkeln.

– De har nio mil till närmsta butik och får ibland stilla sötsuget med sirap när de inte orkar åka till affären, säger Hilda Björkman.

Marabou överraskar därför familjen med en kiosk full av choklad i trädgården.

Det nya reklamkonceptet lanseras i morgon med en två minuter lång reklamfilm i "Let's Dance" i TV4.

– Familjer är en viktig målgrupp och eftersom många familjer tittar tillsammans på "Let's Dance" känns det som ett bra premiärtillfälle, säger Hilda Björkman.

Samtidigt lanseras kampanjsajten www.ärmannelaiboden.nu, en virtuell chokladkiosk som är kopplad till familjen Mannelas verkliga kiosk. Den som besöker sajten samtidigt som någon är inne i den verkliga kiosken kan få två rabattkuponger på choklad, en till sig själv och en att ge bort.

– Vi vill aktivera kampanjen genom att ge alla möjlighet att sprida lite mmm, också i de små handlingarna i vardagen.

Efter fredag fortsätter kampanjen med kortare versioner av filmen i ett stort antal kanaler. Samtidigt genomförs en bannerkampanj för att leda trafik till sajten.

I maj kommer en ny film med ett annat exempel på hur Marabou sprider mmm. Kampanjen pågår även på Marabous Facebooksida och på Instagram, med hashtaggen #spridlitemmm.

Marabous byråsamarbeten

Reklambyrå: Forsman & Bodenfors

Mediebyrå: Vizeum

Webbyrå: Creuna

Produktionsbolag: Folke Film

Digitalt produktionsbolag: Thomson Interactive Media

Ämnen i artikeln:

MarabouForsman Bodenfors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.