Kampanjer
Fanta gör Halloweenkampanj
Publicerad: 15 september 2017, 06:37
Uppdaterad: 15 september 2017, 06:49
Snapfiltrena finns tillgängliga på elva marknader i Europa.
Fanta räknar ned dagarna till Halloween med läskigare och läskigare Snapfilter.
Ämnen i artikeln:
IsobarInför Halloween och för att marknadsföra en ny smak har läskvarumärket Fanta tagit fram en Halloweenburk och ett Snapchat-filter. Det här är första gången som varumärket gör en Snapkampanj på den svenska marknaden.
Kampanjen går på totalt elva marknader i Europa och pågår i 90 dagar. Genom att scanna en Snapchat-kod som finns på produkten kan läskdrickarna låsa upp olika filter med Halloween-motiv. Tanken är att ju närmre Halloween man kommer desto läskigare ska filtrena bli.
– En stor del av vår målgrupp använder Snapchat och genom den här aktiveringen hoppas vi att fler får upp ögonen för den nya smaken samtidigt som de blir underhållna och får umgås med Fanta som varumärke på sina villkor och på sin egen arena, säger Björn Hellqvist, varumärkeschef på Fanta i Sverige.